Plugg i England - Forum

2007-10-07 22:48   Sofia
Hej! Jag funderar starkt på att sticka utomlands och plugga nästa år, närmare bestämt till Brighton, England. Någon annan som går i liknande planer? Skulle vara schysst att ha någon att snacka med som går igenom samma sak med applications etc. :)

Läkarstudier
2007-10-19 19:19   Studenten
Hej jag har också tänkt mig och sticka till england men vet inte hur det hela med ansökningen och så vidare går till vet ex. inte när sista ansökningsdatumet är och om man nu måste söka till varje skola för sig, så det märks att jag inte vet någonting! men vore tacksamt om jag nu fick lite tips och sånt.

Ang: Plugg i England
2007-10-22 09:31   Sofia
Gå in på w w w. u c a s . c o m, där finns all information om att söka och finansiera etc. Söker gör du också genom den hemsidan direkt till alla de skolor du vill söka till, med varierande kostnad i proportion till hur många utbildningar du söker. Sista ansökningsdag är någon gång i Januari, men du vill nog ha det klart så fort som möjligt för att vara på säkra sidan. Dessutom måste man oftast ha något test i Engelska, exempelvis Toefl och det vill man nog också ha avklarat innan jul. Vidare så har nästan alla skolor egna beskrivningar över hur man ansöker etc. och också tips om finansiering. Bästa är att leta upp vilka skolor man gillar, gå in på deras hemsida och beställa ett prospectus, en katalog som är gratis och som dimper ner hemma i brevlådan. Där i står allt. Resten håller jag själv på att fundera ut än så länge men du får gärna maila mig på sofia.erlandsson(a)ungaornar.se eller adda mig på msn: naf_laf(a)hotmail.com. =) ciaoo

BRIGHTON
2007-11-11 22:01   Astrid
Hejsan! =) Jag ska plugga engelska i Brighton 19/1-6/6 2008 och undrar om du fortfarande ska åka dit? Hör gärna av dig! MVH Astrid

Brighton
2007-11-12 19:55   Johan
tjena Astrid!! Vad ska du göra i Brighton då? läsa någon kurs på universiet eller Är det på någon språkutbildning? om det är så, genom vilket företag åker du då?? mvh

Brighton
2007-11-23 12:00   Mathias
Astrid: Är det grundkursen i engelska via Gbg Universitet du ska läsa med i Brighton? Isf är det samma som mig. Hör gärna av dig via mail till laholm@student.gu.se om du har lust! /M

hej sofie
2007-12-03 14:37   kahin
jag har också funderat på att plugga i Storbritanien nästa år. Jag går i 2:an nu på Oscarsgymnasiet i Oskarshamn, så det skulle vara kul och snacka med någon med samma intresse som du säger. :) // kahin

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in