Paris Våren 2008 - Forum

2007-03-22 09:44   tessan
Hej jag är en 21 årig tjej som sak flytta till Paris våren 2008 och läsa franska jag undrar om d e någon annan som också ska dit då. Hör gärna av er

Ang: Paris Våren 2008
2007-04-21 09:05   anna
Hej Jag undrar var du ska lära dig franska?? jag skulle också vilja åka till frankrike och lära mig franska men jag kan ingen franska sen tidigare..har du nå tips?

Ang: Paris Våren 2008
2007-04-21 16:53   Isabelle
Hej! Jag heter Isabelle och ska söka ett universitet i Paris till VT 08. Hur går med lägenhetsjakten? Du kanske inte har börjat än men tanke på att det är ett tag kvar. Var där förra veckan och kollade läget. Mycket trevligt som alltid! Att gå genom olika organisationer är dyrt vad jag förstått så bästa sättet är att åka dit och leta på plats efter lägenhet. Vad tror du? Vi kan gärna hålla kontakten om du vill, så kan vi kanske tipsa varandra! Har du bott i Frankrike tidigare? Ha det bra, Isabelle isabelle.purits@spray.se

Ang: Paris Våren 2008
2007-04-24 18:54   Emma och Lina
Hej! Vi är två 19-åriga tjejer från Helsingborg som flyttar till Paris i februari 2008. Vi har än så länge inegn bostad; men söker febrilt. Vi är eventuellt intresserade av att bo kollektivt - för att på så sätt komms undan lite billigare med hyran. Söker även du bostad? Har du hittat något? Intresserad av kollektiv? Hör av dig/ Emma och Lina

RE: Paris Våren 2008
2008-07-24 15:35   Alice
Hej! Jag är en tjej på snart 19 år som ska till Paris i september. Jag ska studera franska på La Sorbonne och söker någon/några som kan tänka sig att bo kollektivt.Gärna i Quartier Latin, som ligger mitt i centrum och är även där La Sorbonne är placerad. Hoppas någon är intresserad. Hör av dig i så fall. Ha det bra!

RE: Paris Våren 2008
2009-04-16 23:04   Jessica
På den här sidan har vi hittat en massa charmiga tips om Paris. Den är privat och befriad från en massa annonser vilket är skönt. paris-guiden.se/ Man behöver ge sig lite tid att läsa på sidan då hittar man guldkornen.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in