Någon som pluggar på Università Bocconi i Milano? - Forum

2009-02-25 10:18   Linnea
Hej! Jag håller på med ansökan till Università Bocconi i Milano där jag söker till internationell ekonomi och ledarskap. Jag är väldigt intresserad av att komma i kontakt med någon som kanske redan går där eller är i startgroparna som jag :) Jag har massor med frågor... Sen undrar jag om det är någon som sökt boende genom ISU Office. Hur kommer man i kontakt med dem? Tack på förhand! Linnea

RE: Någon som pluggar på Università Bocconi i Milano?
2010-08-03 12:02   matilda

Hej!

Nu var det ett tag sedan som du svarade på en tråd på plugga-utomlands.se angående Bocconi, läser du fortfarande vid universitetet?

Hur sökte du? Vilka kommer in? Står du själv för terminsavgifterna? och framförallt TRIVS du?

Snälla svara är jätteintresserad! :)

Matilda


RE: Någon som pluggar på Università Bocconi i Milano?
2010-09-14 18:54   Niklas Nygren

Hej Oscar!

Såg att du skrivit på forumet för utlandsstudier på plugga utomlands.se! Det var ett tag sen men undrar om du fortfarande skulle kunna svara på lite frågor angående Univesita Bocconi? Har redan bestämt mig för att det är dit jag ska men skulle uppskatta lite mer info!

MVH

Niklas Nygren


RE: Någon som pluggar på Università Bocconi i Milano?
2010-10-24 20:06   Terese

Hej alla Bocconi-intresserade,
jag kan tyvärr inte bidra med någon info då jag är i samma läge som er och tänker söka till våren.

Däremot tänkte jag om ni fått tag på någon info om hur man söker och vilken status en examen från Bocconi har i jämförelse med en från Handels i Sthlm så får ni jättegärna svara antingen direkt här eller även på mail terese_to@hotmail.com.


RE: Någon som pluggar på Università Bocconi i Milano?
2012-05-22 10:40   Sven Ove J

Hej! Jag mejlar dig i ett helt annat ärende.... På svenska Alfa Romeoklubbens sida presenterade du en idé om att hjälpa till med privatimport av bilar...jag är på jakt efter en Alfa GT. Kan du hjälpa till med detta så mejla mig! svenove.johansson@it-gymnasiet.se MVH Sven Ove J


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in