Musik i världen - Forum

2006-10-07 22:30   Hedda
jag funderar att dra utomlands och pluggamusik ( och leva livet) typ höst 07 eller början av 08. jag vill till nåt engelskspråkigt land, typ Australien eller kanada känns lockande. Har redan hittat några bra skolor. Finns det nån som har tänkt samma sak, eller gjort något liknande? Frågan är om man törs åka ensam nämligen. SKulle vara skitkul att iaf bara bolla idéer från början så får man se vad som händer!!! /Hedda

Ang: Musik i världen
2006-11-18 19:36   JL
Hejsan! Jag har också funderat på att plugga i Australien eller Nya Zeeland, dock inte något musik relaterat. Men jag liksom du är osäker på att åka ensam, det känns llite långt borta för en längre tid (undergraduate utbildningarna är ju ganska långa). Men om du vill så bollar jag gärna ideer men jag är inte 100% säker på hur jag vill att min framtid ska se ut vilket resulterar i att jag inte kan ge några garantier för att jag komemr plugga i AUS.(därför funderar jag även nu på voluntär arbete i Aus.) /Jessica

Ang: Musik i världen
2006-11-22 09:54   Hedda
Hej! Vad kul att du har tänkt dig något liknande. jag känner inte att det är ett måste att vi vill plugga samma saker det skulle mest bara vara skönt att ha någon med likadana tankar. och just att slippa åka ensam kanske.... Man måste ju inte stanna på en hel utbildning, därför finns StudyAbroad. Det roliga är även att jag även har funderat på Volontär... hade i så fall tänkt mer sydamerika... Jag har hittat olika utbildningar i Sydafrika också och där finns även mängder av volontärsarbeten. Det vore trevligt om vi kunde prata med personligt Mejla mig gärna på hedda_s@hotmail.com Kram/hedda

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in