Montpellier - Forum

2004-12-27 16:14   emmi
Hejsan!! Jag är påväg till Montpellier för att studera i januari. Men det största problemet är var jag skall bo? har någon nåt tips om bostäder eller någon värdfamilj man kunde kontakta?vore jätte snällt!! // Emmi

re: Montpellier
2004-12-29 00:15   Pasco
Tjena! Jag ska oxå antagligen åka ner. Vilken skola ska du gå på? Sökte du via någon förmedlingsbyrå? Vad jag har förstått så finns det antingen en internationell språkskola eller ett riktigt universitet.

re: Montpellier
2005-01-12 15:44   Jo
Hej om du inte hittat nått boende kan du prova och söka på appartager.fr Jag studerar i Perpignan (nära) Montpellier och det vardär jag httade mitt boende. Det man hittar där är så kallade 'coloctions', samboenden. Lycka till

Ang: Montpellier
2005-11-25 15:04   Sofia
Hej! Jag tänkte också läsa franska i Montpellier from jan/feb. Vilken skola ska du/ni läsa på? Jag har hört talas om Odyssea, ILA och Accent Francais förutom universitetet. Men de privata skolorna verkar ha mindre klasser, något som jag skulle uppskatta. Vore kul att höra hur ni ska göra! Mejla gärna Sofia

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in