Marseille - Forum

2006-08-02 21:06   Anne
Hej! Någon fler som tänkte befinna sig i sydfrankrike i höst? Kul om vi kunde ses? Kanske tom finns nån som vill dela boende? Drar till södra frankrike i slutet på september. Antingen blir det till Marseille för att söka jobb eller så blir det plugg i aix-en-provence. Även öppen för andra förslag så länge det är i Frankrike.

Ang: Marseille
2006-08-03 21:39   Charlotte stockholm
Hej! jag ska åka till aix den 20e september o plugga franska på université paul cezanne (IEFEE) en privatskola, kostar typ 13000 för ca 4 månader. är på boende-jakt jag med.. har du funderat mer över din vistelse? dela tankar, känner mig lite vilse =) var bor du, hur gammal? /Charlotte

Ang: Marseille
2006-08-04 15:50   anne
Hej Charlotte! Har oxå funderat på den där språkkursen, den kostar 11000KRgenom IM. Åker du med någon förmedling, vilken? Grejen är att jag kommer va lite ute i sista minuten för jag håller förfullt på med en uppsats som måste bli klar nu innan jag överhuvudtaget kan anmäla mig till nåt. Känns stressigt att anmäla sig 2 veckor innan men det lär ju få bli så om jag bestämmer mig för plugg i stället för att söka jobb där nere. Vet du när man måste skriva in sig, nåt sista datum? Vare sig det blir Aix eller Marseille fixar jag nog boende på plats, är alltid lättast så även om man får bo på nåt sunkigt hotell första tiden. Har bott 1 1/2 år i Paris, och tänkte nu prova på nån ny stad. Ser verkligen framemot detta:) Är 27 år, det låter lastgammalt, dom flesta som åker på språkresor är väl runt 19, men men jag känner mig ung i sinnet;) Och franskan ska nu sätta sig en gång för alla! Bor i Stockholm. Hur går dina funderingar kring franskrikevistelsen då? Hur gammal är du? Har du nån aning om prisläget på bostäder i Aix? om du vill maila: anneli_1234@hotmail.com

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in