Lägenhet i West Hollywood/Hollywood uthyres - Forum

2013-01-22 19:55   My Malmqvist

Hallå där!

Jag har en lägenhet som behöver tas över från och med 1 februari. Lägenheten ligger på Fuller ave/Hollywood blvd, ungefär på gränsen mellan West Hollywood och Hollywood. Det är en stor 1 bedroom/1 bathroom som ligger i ett komplex med pool, litet gym, jacuzzi och innergård. Lägenheten är ganska nyrenoverad och fräsch med ett stort sovrum och ett stort vardagsrum/kök. Den är ljus, har bra förvaring(+stora spegelväggsgarderober i både sovrum och vardagsrum.) och även en "öppen spis". Dusch + badkar i badrummet, diskmaskin/elspis/micro i köket. Tvättstugor finns och till lägenheten tillkommer 2 parkeringsplatser.

Det är ett säkert område och ett säkert komplex men man har nära till allt: 5 mins gångväg till mataffären, 10 min ner till Hollywoods boardwalk med shopping, klubbar, turistattraktioner, restauranger etc. och några minuter uppför gatan har vi Runyon Canyon där man kan hikea, springa, vara med på bästa utomhusyogan eller bara njuta av den fantastiska utsikten över LA. Kontraktet är till i slutet på augusti/början på september och hyran för hela lägenheten ligger på 1500 dollar i månaden, sen kan en hel deposit tillkomma på 1500 som man får tillbaka när man flyttar ut.

Jag har inte haft några som helst problem med att få ihop det med hyra/mat/skola/nöjen på de pengar jag fått av CSN. Vi har bott två i lägenheten men jag tror dock inte att det är något större problem om man bor tre, vågar dock inte lova. De kostnader som tillkommer är elräkning(ingen gas i denna) och internet/TV. När det gäller transport har jag har tagit mig med buss till och från min skola i Santa Monica med ett byte varje dag. Busstoppet är precis i hörnan Fuller/Hollywood och tar en ner till Pico blvd där bussen raka vägen till skolan(Santa Monica College) går. Kollektivtrafiken i LA kan var knepig med med lite koll så går det rätt bra.

Så klart rekommenderar jag dock något slags fordon, trafiken i LA.. Om ni vill komma och kolla på lägenheten, behöver hjälp eller bara vill veta mer är det bara att höra av er på min mobil (+1)310 526 1182 eller på Facebook(mejla My Malmqvist eller Claudia Jouda).

Tackar!


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in