IED Milan 2009 boende? - Forum

2009-03-12 23:35   milos
tänkte bara kolla om de nån mer än jag som ska ner till milano till hösten och studera. kanske nån eller några, pojke som flicka som vill dela boende? hör av er!

RE: IED Milan 2009 boende?
2009-08-08 20:58   elin
jag ska till milano och studera i slutet av september, men har än så länge inget boende. Om ni vet var man kan hitta något eller fortfarande letar så hör av er! elin

RE: IED Milan 2009 boende?
2009-08-24 20:23   elin
Hej! Nej jag har inte fixat något än, letar fortfarande. Ska du plugga där? Ha det fint!

RE: IED Milan 2009 boende?
2009-08-25 11:42   Jonas
Hej! Yes, skall börja 2:a året på Fashion Marketing. Vad skall du plugga? Vad jag har förstått det som verkar det nästintill omöjligt att skaffa boende själv med tanke på prissituationen. Så att dela boende är nog att föredra. Har ev. ett rum på G men känner att 580 EUR i månaden för bara ett rum är way too much.

RE: IED Milan 2009 boende?
2009-08-27 16:06   elin
jag ska plugga scenografi bl.a. börjar i oktober, men kommer slutet av september. har du läst ett år redan då? ja det verkar som det får bli något slags rum, har fått lite förslag, men som sagt 500 euro är ganska dyrt, blir nog tyvärr inte billigare dock. är det genom någon du känner, rummet? eller var letar du?

RE: IED Milan 2009 boende?
2009-08-31 14:19   Jonas
Detta blir mitt första år på IED, har tidigare studerat på Berghs och i Australien. Just nu ligger jag ganska lågt med letandet då jag tror att man i princip måste skaffa boende när man är väl på plats. Sen tror jag att om man är 2-3 st och delar på en lägenhet kan man med stor säkerhet hamna runt 400 EUR ev. mindre.

RE: IED Milan 2009 boende?
2009-09-14 15:50   Carolina
Hej! Jag ska också ner till Milano nu under hösten närmare sagt imorgon. Jag ska läsa italienska och hade sen till våren tänk att söka in till IED. Jag känner för tillfället ingen där och hade därför tyckt det var kul att lära känna någon annan student från Sverige.(Jag är en 20årig tjej från gbg som precis kommit hem från ett år i USA) Hör gärna av dig! carolina-karlflo@hotmail.com

RE: IED Milan 2009 boende?
2009-09-14 16:00   Carolina
Hej! Jag flyttar också ner till Milano nu under hösten eller närmare sagt imorgon. Jag ska läsa italienska under hösten och tänkte sen till våren söka in till IED. Jag känner för tillfället ingen i Milano och därför tyckt det var kul att lära känna någon annan svensk student.(Jag är en 20årig tjej som precis har kommit hem från ett år på college i USA) Hör gärna av dig! carolina-karlflo@hotmail.com

RE: RE: IED Milan 2009 boende?
2009-10-01 00:18   Leo Martz
Hej! Jag söker lägenhet/rum i Milano då jag ska börja studera på IED nu i mitten på oktober. Läste här att det finns ett gäng som är i jakt efter personer att dela lägenhet med och intresset för det är stort från min sida. Någon som har kommit någon vart i sitt sökande? Hör av er snarast till housefellows@hotmail.com. Mvh.

RE: RE: IED Milan 2009 boende?
2009-10-01 00:40   Michele coco
Hej, ska plugga interior design på IED i oktober och har för tillfället inget boende.. Har du? Alltid bra att skapa kontakter när man är ny i en stad. Hör gärna av dig/ michele

RE: RE: IED Milan 2009 boende?
2009-10-01 00:43   Michele coco
Hej, ska plugga interior design på IED i oktober och har för tillfället inget boende.. Har du? Alltid bra att skapa kontakter när man är ny i en stad. Hör gärna av dig/ michele

RE: IED Milan 2009 boende?
2009-10-01 08:30   Leo Martz
Hej Michele! Hör av dig till min mail, housefellows@hotmail.com Vi ska nämligen läsa samma inriktning & det har inte löst sig med boende än. Lättare när man är två? Mvh

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in