Boende Paris - Forum

2006-12-07 17:44   Sara
Hej allihopa Jag ska plugga Franska i Paris under våren 07 fr.o.m. 5 februari. Kommer att bo i familj först i tre veckor men behöver sedan ny bostad. Har du några bra tips på var man kan leta efter annonser eller sätta upp lappar? Vet du någon som har boende att erbjuda är det ännu bättre. Allt av intresse! Jag är trevlig, skötsam och rökfri. /Sara

Ang: Boende Paris
2006-12-10 21:24   Prisca
Hej! Vad rolig att du ska till Paris! Jag bodde där under sommaren så jag avundas dig lite. Jag hade problem med mitt boende, men inget farligt när jag ser i backspegeln. Svenska kyrkan annonserar ut lägenheter hos de. Skicka ett mail så sätter de upp det i kyrkan. Väl på plats kan du kolla på annonser eller kanske gå och titta på de som svarat. Fusac.com (eller .fr) är en engelskspråkig tidning som lägger ut all typ av annonser och där kan du se lägenheter. Appartager.fr är en sida för roomies. Där brukar man hitta det man söker, men med som allt annat var försiktig med vem du svarar på. I Sorbonne kan du också annonsera, massor av studenter. Som du kommer att märka så bor många tillsammans, delvis för att hyrorna är extremt dyra. En etta på 17kvm ligger på runt 600€, så bli inte chockad. Hoppas detta hjälper och lycka till! Du kommer att stortrivas! Hälsnigar - Prisca Vill du få Gratis prylar? Gå in på och ange mig som referens! http://gratisgen.se/?ref=45467

Ang: Boende Paris
2006-12-13 18:54   Sara Hult
Hej Prisca Tack så mycket för dina hitta-boende tips. De kommer jag säkerligen att ha nytta av. Hälsningar, Sara

Ang: Boende Paris
2007-01-26 09:08   Lisa
Hej! Jag har preciskommit till paris denna vecka. Nu bor jag hos en kompis men jag vet var det finns boende: Det e visserligen som inneboende men hyran är 400 e/månad vilket är mkt överkomligt. DEt tar ca tio minuter med tåget till gare st lazare, som är en av de största knutpunkterna i stan. Om du är intresserad är det bara att kontakta mig via email! Mvh/Lisa

Ang: Boende Paris
2007-03-26 18:47   caroline
hej jag ska hyra ut min lägenhet i vår, om du inte har hittat något boende ännu kan du skriva till mig så får du veta mer.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in