Boende i Oslo - Forum

2007-09-25 13:42   Desperat sösker boende i Oslo
Hej ! Alla tips angående arbete och boende i Osloområdet mottages med tacksamhet. Glöm Svenska Föreningen ! Dom verkar inte seriösa! Kram AB

Lägenhet uthyres
2007-10-03 00:05   Robert
Halå. Robert heter jag. Såg att ni sökte boende. Kort fakta om lägenheten. 4 rum o kök C Hyra 12300/mån Deposition 36000Nkr Adress: Magnus bergs gate 9a 0266 Oslo Ligger 100 meter från Frogner parken som anses vara den finaste och största parken i Oslo. Där har vi spenderat nästan varje sommardag möjlig med öl och grillning. Frogner är tillsammans med Majorstua som ligger på Vestli Norges motsvarighet till Östermalm. Riktigt fint område. Lugnt och knappt nå folk i rörelse om nätterna. Nu följer massa information om lägenhet osv. Jag och resten av vår kollektiv ska ta oss vidare mot nya utmaningar så säger därför upp våran lägenhet nu där jag har bott sen maj 06. Kontraktet går ut den sista januari men jag som står på kontraktet vill flytta redan den första november då jag skall flytta ihop med min flickvän. Var på möte med hyresvärden och hon sa att detta skulle gå bra om jag hittade några som ville ta över kontraktet. Hyresvärden ser gärna att det flyttar in max tre. Men hon har trott att vi har bott tre här hela tiden fast det har varierat mellan 4 - 7 så bara ni är max tre som skickar CV till mig som jag kan ge henne det så är det OK. Hon måste ha ett CV från var o en av de tre personer som skall bo i lägenheten så dessa kan ni som sagt maila till mig om det verkar intressant. Det finns två scenario denna övergången kan ske på. 1: Det flyttar in två till som bor med mig och Mathias, fram till att kontraktet löper ut och tar över det då eller så fort ni hittar nån till som vill bo med er. 2: Ni vet nån till som vill bo med er eller kanske två och ni tar över kontraktet redan i november. Det som skall göras med lägenheten är att golvet i hallen skall slipas och det är beställt hantverkare för detta i december januari. Men hantverkare är ju som dom är så det kan bli senare. Men det är endast detta som skall göras. Tvättmaskin finns i lägenheten och tvättstuga i samma hus. Tvättider finns nästan alltid. Om ni har planerat att bo kollektivt så e det helt perfekt här och bättre läge får ni knappast inte. ) Ni kan maila mig eller ringa mig på 004794269673 robert.lundell@hotmail.com Hoppas höra av dig. Hade gott Mvh Robert

Hej
2007-11-27 12:21   KE
Hej. Jag blev vældigt intressrad av eran lægenhet. Vi ær tre killar som letar efter en lægenhet och detta verkade perfekt.. ær den fortfarande ledig? Mvh Kim, Sebastian och Mattias.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in