boende för sorbonne, paris - Forum

2007-12-16 14:48   kim
Hej! I slutet av januari flyttar jag till Paris för att studera franska vid Sorbonne. Dock har jag inte hittat något boende än och vet heller inte riktigt var jag ska leta. Kan tänka mig i stort sett vad som helst, delar gärna lägenhet med någon. Är tjugoårig tjej och skötsam och i bostadsaspekten ganska anspråkslös. Så om ni vet något eller har några tips vore jag väldigt tacksam, ni som varit där, hur gjorde ni för att hitta bostad? Tack! Kim

Boende i Paris
2007-12-16 18:38   Lisa
Hej! Jag heter Lisa och bor just nu i Paris och läser franska vid Sorbonne. Jag flyttar precis från min lägenhet i slutet av januari. Det är en studio i sjuttonde arrondisment; lagom stor för en person och nyrenoverad så den är fräsch och fin.(All IKEA...) Hyresvärden finns på samma våning, en trevlig yngre man och hans familj. Egen dusch och kokvrå finns men toan ligger ute i korridoren. Området är lugnt och här finns allt man behöver. Det tar ca en halvtimme till skolan för mig, allt som allt, men det beror på var man hamnar när man skriver in sig. Jag går i byggnaden som ligger absolut längst bort från centrum så du kanske har bättre tur! hyran är 550€/månaden + el, vilket är ungefär normalpris. Om du är intresserad, mejla mej så snart som möjligt! Med vänlig hälsning Lisa

Paris
2007-12-17 04:40   Tessan
Jag ska med till paris har inte heller boende? Vilket datum kommer du dit?

Paris
2007-12-30 20:19   Kim
Hej! Lisa, jag är i allra högsta grad intresserad av ditt boende, skicka mig ett mail om det fortfarande är aktuellt kicki2007@telia.com. Jag kommer vara i Paris fr.o.m mitten av januari, är ni fler som också är det kanske vi kan hjälpas åt att hitta något på plats att dela, i absoluta nödfall?

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in