Stipendier för international business manager - Forum

2010-07-23 12:32   John

Hej jag ska plugga international business manager på mälardalens högskola nu till hösten och undrar om det finns några stipendier att söka?
Utbildningen är ungefär som en ekonomi utbildning fast på engelska, planerar även att vara utbytesstudent ett år finns det några stipendier för det ?

Tack på förhand
// John


RE: Stipendier för international business manager
2011-02-10 08:44   Ellie

Hej, John!

Det finns väldigt mycket många olika stipendier, och det är svårt och hjälpa dig på rak arm. Men jag skulle nog säga att i först hand tittar in på vad skolan har att erbjudan, och detta görs via studentkåren på Mälardalen högskola. ( även studievägledare kan hjälpa dig också )

Andra alternativet är att du tittar om du kan låna någon av dessa böcker som heter:

•"Stora fondboken" (Stöd & Stipendier) innehåller uppgifter om ca 7 000 svenska fonder och stipendier.
•"Scholarship & Grants" (Stöd & Stipendier) innehåller information om ca 4 000 utländska fonder och stipendier.
•"Fonder och stipendier i Sverige" (Svensk stipendieförmedling) informerar om drygt 1 600 svenska fonder och stiftelser som delar ut stipendier.

Här kan du både söka svenska samt utländska stipendier men tanke på att du ska eventuellt vara utbytesstudent. På dennna länk kan se hur exempelvis ansökan om ett stipendie går till, men oftas står i boken. www.allastudier.se/studiefakta/24-stipendier/?gclid=COSS3ueI_aYCFYgh3wodbA-fbg

Tredje alternativet är att titta på vilka fonder som delar ut stipendier, och detta görs via länstrylsen, www.allastudier.se/external/?href=http%3A%2F%2Fwww.lst.se%2Flst%2Fsv%2Famnen%2FStiftelser%2Fstiftelsedatabas.htm

Jag hoppas att informationen hjälper.

Med vänliga hälsingar

Ellie, studentambassadör för Mälardalens högskolan


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in