Santa Monica HT 2013! - Forum

2012-07-21 16:45   A.dmk
Hej! Jag planerar att söka in på Santa Monica College Hösten 2013! Hörde dock att de inte tänker ta in internationella studenter Våren 2013, gäller det även för hösten? Har mailat skolan men ännu inte fått svar, om någon redan visste hade det varit toppen! Hade ju varit grymt tråkigt om de inte tar emot internationella studenter?! Sen hade de även varit toppen att snacka lite med några andra som tänkt åka dit hösten 2013! Se vad ni har för information och kanske snacka ihop sig och dela med sig lite av vad man själv tagit reda på! Själv fyller jag 21 detta året och det gör mig dock lite nervös om att jag kanske är för gammal då de flesta i USA börjar läsa college vid typ 18-års ålder? Någon med erfarenhet som vet något om det? Kanske några som är intresserade av att bli roomies och leta lägenhet tillsammans? Men kontakta mig jättegärna på min email om ni känner er intresserade, speciellt ni som tänkt söka boende! Jag har några få krav för de som jag vill bo med och funkar det för er är det ju kanon. Mina krav: - Man ska kunna ha lugn och ro ibland då det är dags för att plugga! - Gärna vara ordningssam men inte pedantisk, avslappnat liksom! :) - Jag tänkte typ 3 stycken på en lägenhet tillsammans, möjligtvis 4. I något mysigt lägenhetskomplex gärna centralt hehe, men man får ju se vad man hittar utifrån priserna, vet att det är väldigt dyrt med hyran där. - För mig ska det gärna vara ok att man får ha gäster hemifrån på besök ibland, t.ex att någon familjemedlem eller vän kommer ner från Sverige nån vecka och hälsar på! - Vara en skön människa! :) Känns det rätt får ni jättegärna slänga iväg ett mail: agnes.dmk@live.com ! Det är långt kvar men likabra att börja snacka ihop sig lite och se hur långt ni kommit med er planering och vad ni tänkt läsa är ju skoj att få veta! Kanske finns någon därute i min ålder som också funderat på att plugga såhär dags? Haha! Hör av er!

RE: Santa Monica HT 2013!
2012-08-01 23:59   Sandra

Hej! Blev lite panikslagen när jag läste att dem inte tänker ta in internationella studenter till våren ? Är det sant? Var har du hört detta? Jag hade nämligen planer på att söka in nu till våren ;). Så hima typiskt... Jag är 22 år gammal så jag hoppas att det inte är helt kört :p. Jag har dock hört att den vanligaste åldern är mellan 20-25 år så jag tror det är lugnt för oss, hehe. Hade jag sökt in till HT13 så hade jag i alla fall lätt kunnat dela boende med dig. Jag tycker du ställer bra krav :).


RE: Santa Monica HT 2013!
2012-09-19 16:13   Josefin

Hej! Jag håller på med min ansökning just nu och ska snart skicka in den. Jag ska söka till Santa Monica College till hösten 2013. Tycker det du skriver låter bra :) Jag är helt själv så skulle mer än gärna hitta några att åka med och dela lägenhet med.


RE: Santa Monica HT 2013!
2012-09-26 18:23   Nathalie
Hej! Jag är också jättesugen på att studera på SMC till hösten 2013! Ska söka in i december och hoppas på det bästa! Ska som det ser ut nu åka själv men skulle jätte gärna vilja hitta några att åka o dela boende med! Jobbar just nu i norge för att spara ihop till kursavgiften och det, men har hört att boendet kan vara dyrt där borta.. Hade varit kul att snacka lite med er med samma planer :)

RE: Santa Monica HT 2013!
2012-09-30 12:07   Anna
Hej! Jag har sökt in till våren terminen, och fått mitt antagningsbesked förra veckan. Så känns super kul. Jag åker själv så jag vill jätte gärna komma i kontakt med fler studenter som ska åka? Jag letar även efter någon/några att dela boende med. Så är det någon som ser detta så får ni mer än gärna höra av er.:) Min mail adress är anna.lindstrom2@hotmail.se. Synd att A.dmk att du skulle åka till hösten för att jag tyckte dina kriterier på rumskompis var bra!:)

RE: Santa Monica HT 2013!
2013-01-12 10:56   Josie

Hej!

Jag ska också söka in till hösten 2013, jag är 28 år så jag lär väl känna mig som mormor haha! Men jag har hört att det är ganska blandade åldrar ?! Hur som helst så är det jag och en kompis som kommer åka ihop. Vilken utbildning ska du söka? Och hur länge tänkte du vara där?

Med vänlig hälsning, josie


RE: Santa Monica HT 2013!
2013-02-01 21:11   Julia

Hej! Jag ska också plugga på Santa Monica College nu till hösten 2013, min ansökan är näst intill klar och jag är jättepeppad! :) Ska dock åka helt själv så skulle vara jättekul att hitta några att åka med och dela boende med :) hör gärna av er till min mail: julia_1.2.9@hotmail.com


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in