Läkarstudier i Rumänien? - Forum

2012-08-09 21:30   April

Hej på er! Jag har en lång tid redan haft viljan att plugga vidare... Jag har tänkt på att läkare skulle vara ett bra och intressant yrke. Har stor motivation att plugga, är en person som gillar utmaningar! :) Men, jag har länge bekantat mig med olika universitet i världen via internet och tycker det skulle vara kul att plugga någonstans inom EU samt sedan åka på utbyten i mån av möjlighet. Jag har ett helt bra betyg men har inte på gymnasietiden direkt koncemtrerat mig enbart på naturvetenskapliga ämnen, utan mer psykologi och språk och sådant Tycker det känns bättre att sätta den tiden det skulle ta att läsa in ämnen på eventuella läkarstudier istället. Jag är op syrra i grunden och har några års erfarenhet samt ett toppbetyg från utbildningen. Människokroppen och dess funktion tycker jag är väldigt intressant, och tycker att ett livslångt lärande är fascinerande. Nu funderar jag alltså på universitet... Har ni några idéer? Är det någon av er som också har tänkt söka till något universitet i södra el. ötra delen av europa? Jag har funderat närmast på Rumänien, Bukarest. Som sagt så är jag ivrig på att börja plugga och vill hellre lägga ner tid på pluggandet för ett nytt yrke än på att komplettera/läsa in/åka på en massa intervjuer och/eller prov. Är trots allt väldigt seriös med detta, tycker bara att man inte precis blir yngre... Tack för era svar!


RE: Läkarstudier i Rumänien?
2013-05-18 23:09   B.A

Hej, Jag e på samma spår själv, du kan läsa om hur det är och studera medicin i Rumänien. Det finns flera olika sidor beroende på i vilken stad stad och universitet du är intresserad av. www.studeramedicin.se www.medinro.se www.pluggamedicin.se Lycka till!


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in