Hur lång tid tar det innan det syns? - Forum

2012-03-23 16:06   Kim

Jag sökte till 8 olika program via antagning.se den 15:e mars och skickade iväg mina betyg den 16:e mars. Som alla förmodligen vet så är sista ansökningsdagen den 16:e april, och när jag loggar in på antagning.se och kollar på "meriter" så finns inget där. Jag har försökt få svar på min fråga genom att läsa vad som står men jag tycker det är otydligt. Om jag skickat in mina betyg med A-Post som kom fram på måndagen den 19:e mars, när kan man räkna med att de ska synas på antagning.se? Skulle vara väldigt tråkigt att äntingen fått söka till högskolan så har det blivit något på stället som skulle posta mitt brev (postade det via AME). Vet att dessa människor har massor att göra, men de skulle behandla betyg och andra dokument i den ordning de kom in, så de borde ju inte ta allt för lång tid egentligen om de kom inom 2 vardag från att antagning.se öppnade portarna för ansökningar. Det är främst av oro jag undrar för jag har kämpat i 3 år på komvux för att få min behörighet (pluggade upp 2700p där) och vill inte förlora en eventuell plats p.g.a att mitt brev med betygen inte kommit fram och de är försent att skicka in dem igen. Eller är de så att betyg och meriter börjar synas på webbplatsen efter sista ansökningsdagen? Första gången jag söker och vill att de ska bli rätt så jag slipper gå hemma ett helt år. Vänliga hälsningar, Kim!


RE: Hur lång tid tar det innan det syns?
2013-01-17 20:32   Amanda

Hej Kim,

jag ar i samma situation nu som du var da. Ser att ingen svarat vilket ar trakigt, undrar darfor hur det gick for dig. Hur lang tid tog det tills betygen var uppe och fick du din utbildning?


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in