Hoppa av college i USA? - Forum

2013-10-01 03:18   jmis

Flyttade till USA for att borja plugga pa college for ca 2 manader sen. Jag valde att forsoka mig pa en sakallad Associated Degree vilket innebar att jag ska plugga har i 2 ar och min inriktning ar Hospitality. For att jag ska bli klar med alla kurser som ar behoriga for min inriktning inom 2 ar sa maste jag lasa 15 units per termin. Jag kanner nu att det ar valdigt mycket mer plugg an jag forvantat mig.

Jag har svart att fa ihop allt och jag kanner mig bara frustrerad och arg nar jag kommer hem fran skolan.. Det kanns som att jag tagit mig vatten over huvudet. Jag kampar for att fa tiden att racka till sa att jag kan plugga tillrackligt mycket pa alla amnen men det kanns som att jag bara hinner med allt halvhjartat eftersom jag inte far tiden att racka till. Och samtidigt vill man ju inte plugga konstant, man maste ha ett socialt liv ocksa vilket kanns helt omojligt med allt plugg jag har just nu.

Jag alskar att bo har och jag vill verkligen studera min inriktning men det kanns bara som att det ar for svart. Att notera kanske ar att jag faktiskt har forsokt mig pa att fa hjalp med mitt pluggande via tutors och via workshops. Men jag kande inte att det var till nagon vidare hjalp. Sen ar det ocksa sa att jag inte blev placerad i den matten och engelskan jag behover for mitt major och bestamde darfor att gora om assessment testen till nasta termin och plugga hemma och tillsammans med en tutor innan.

Men jag oroar mig valdigt mycket for matten eftersom jag maste ha matte 2 for min inriktning vilket motsvarar matte B pa gymnasiet och jag pluggade bara matte A sa jag maste lara mig matte B innan nasta termin.. Jag skulle behova ha nan annans asikter kring detta och kanske forslag pa vad jag kan gora? Borde jag kanske andra mina planer kring att ta en associated degree eller borde jag helt enkelt ge upp?? Hoppas nagon kan hjalpa mig!


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in