Enklaste KY-utbildningen - Forum

2011-02-13 14:45   Nystart

Hej,

Undrar om nån kan tipsa om "enkla" KY-utbildningar som har "låga" förkunskapskrav.
Med enkla menar jag att utbildningen inte ska vara för tung.

Jag har ett kontorsjobb nu men är lite intresserad av att byta arbetsplats men har ingen utbildning mer än 2-årigt gymnasie. Vill helst inte byta till nått monotomt kroppsarbetarjobb utan nåt mer stabilt.
Har ingen aning om hur jag klarar eventuella studier men önskar ändå ha lite kött på benen genom nån form av utbildning för att få ett ok jobb.

Som det är nu så har jag jobbat mig upp vilket innebär att jag förmodligen får börja från början om jag söker nytt jobb

Tacksam för svar

Mvh
Brike


RE: Enklaste KY-utbildningen
2011-04-03 22:13   Sussi

Känner en del som läser olika ky-utbildningar. Några av dem trodde de valde enkla utbildningar när det inte var så jättestora krav. Men de fick en stor överaskning. Det som de läser verkar enkelt men det är det egentligen inte. Utbildningarna är intensiva och har högt tempo. Inga höga antagningskrav men ändå lika intensivt som en annan som hade höga krav för att komma in på sin utbildning.

Leta istället efter en utbildning som du tror skulle passa dig. Har du inte alla krav, kan du komma in ändå eftersom skolorna har rätt att använda så kallad fri antagning. Det innebär att de kan titta på arbetserfarenheter och annat för att avgöra om en sökande kan antas till utbildningen i fråga. Sök efter utbildningar som verkar intressanta och kontakta skolan för att få information om detta.


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in